I Love Tamil Movie!!

Set Lego Yang Mesti Dibeli Kalau Ada Masa Tu!!

Teringat Masa Zaman Kegemilangan Dulu!!

soal jawab

Soal Jawab : Bergurau Kasar Dengan Pasangan

Ustaz saya nak tanya ustaz, kawan saya ada bertanya pada saya, dia tanya apa hukum kita bergurau dengan suami menggunakan perkataan yang tidak baik seperti bodoh, bengong dan lain-lain, tapi suami tu tidak ambil hati pun dengan gurauan itu. Adakah boleh jatuh dosa juga sekiranya kita bergurau menggunakan perkataan sebegitu pada suami ? ~NurSyahirah. Soalan […]

Soal Jawab : Tipu Daya Lelaki

Assalamualaikum ustaz. terlebih dahulu sy harap ustaz tak pandang hina kepada sy selepas membaca kisah sy ni. Ceritanya macam ni, sy telah berkenalan dengan seorang lelaki, namanya Ammar(bukan nama sebenar) . Sy telah menjalinkan hubungan cinta dengannya selama setahun 4 bulan jika dikira sehingga hari ini. Alhamdulillah, ammar seorang lelaki yang sangat baik, sering menegur […]

Soal Jawab : Islam Bukan Agama Bangsa

Assalamualaikum Ustaz, Saya ingin bertanya sebab saya seorang muallaf yang baru bertunang dan tunang saya anggap dia seorang Melayu dan tahu segalanya tentang Islam. Tapi apa yang saya tengok konsep dan teori dia tentang Islam bercanggah dari apa yang saya belajar dan tengok dalam al-Quran. Tunang saya seorang kaki media sosial dan paling aktif dalam […]

Soal Jawab : Kesian Lelaki Itu!

Assalamualaikum ustaz, Saya berusia 30 tahun, belum berkahwin dan bekerja sebagai pramugari. Saya mempunyai seorang teman lelaki berusia 26 tahun. Kami tinggal serumah selama 3 tahun. Saya pernah terfikir nak berubah tapi selalu kalah dengan nafsu dan harapan nak berubah hilang. Tapi setelah pemergian arwah ayah, hati saya meronta-ronta untuk bertaubat, sebab saya kesiankan arwah […]

Soal Jawab : Syed dan Syarifah

Salam.. Ingin bertanya bagaimana pendapat ustaz, saya sangat cinta dan sayang pada seseorang dan dia pun sama sayangkan saya. Tapi baru-baru ini emaknya ada menyatakan ingin menjodohkan dia dengan saudara-maranya. Dia ni berketurunan syed dan sharifah, sedangkan saya tidak. Dia terpaksa terima kerana dia tak nak emaknya kecewa, walaupun hatinya terluka. Lagipun dia anak sulung. […]

Soal Jawab : Kekasih Duda Mat Saleh Tak Direstui Keluarga

Salam ustaz. Saya perempuan yang berusia 24 tahun. Saya berkeinginan untuk berkahwin dengan pasangan saya tapi setelah hampir setahun saya cuba memujuk ahli keluarga saya tentang hasrat saya ini gagal kerana pasangan saya itu foreigner yang telah bercerai dan mempunyai beberapa orang anak. Untuk pengetahuan, dia warga eropah yang sudah tinggal di Malaysia lebih 15 […]

Soal Jawab : Keluarga Tidak Menerima Janda Pilihan Teruna

Assalamualaikum ustaz… Saya seorang pekerja kilang, bekerja sebagai technician. Masalah yang saya alami sekarang ini, saya telah bercinta dengan janda di kilang. Kerana terlalu akrab, saya telah beberapa kali melakukan maksiat. Disebabkan itu, saya menjadi lalai untuk solat, begitu juga dia. Kami selalu solat, tapi disebabkan hal ini, kami jarang solat. Saya dah bertekad untuk […]

Soal Jawab : Lari Dari Rumah Kerana Bencikan Ibu

Assalamualaikum ustaz love. Saya ada masalah keluarga yang buatkan saya rasa marah tak tentu pasal setiap kali saya berhadapan dengan ibubapa saya terutamanya ibu saya. Ibu saya sudah beberapa kali ‘kantoi’ curang oleh saya dan kemudiannya bapa saya tetapi kali ni saya tak dapat nak buat apa-apa kerana saya kesiankan bapa saya kerana perangai ibu […]

Soal Jawab : Wanita Bujang Untuk Lelaki Bujang

Assalamualaikum ustaz, Di sini saya ingin berkongsi tentang masalah saya dan ingin pandangan dan nasihat daripada ustaz. Saya seorang perempuan berumur 24 tahun dan belum berkahwin dan sentiasa gusar dengan soal kahwin ini. Saya adalah anak bongsu daripada 5 orang adik beradik, kakak dan abang saya semua sudah berumah tangga. Tetapi sebelum kakak dan abang […]

Soal Jawab : Perangkap Wanita

Assalamualaikum Ustaz Love.. Saya nak berkongsi masalah saya ni. Saya merupakan mualaf yang telah jauh menyimpang dari tujuan asal saya memeluk Islam. Dulu saya sebelum masuk Islam, saya tercari-cari siapa yang mampu bantu saya untuk memeluk Islam. Tetapi masa tu saya tak tahu bertanya pada siapa. Jakim, Jais, Perkim, Ikram semua tu saya tak kenal […]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Ustaz Love Menulis... © 2010 Frontier Theme