I Love Tamil Movie!!

Set Lego Yang Mesti Dibeli Kalau Ada Masa Tu!!

Teringat Masa Zaman Kegemilangan Dulu!!

nikah

Soal Jawab : Keluarga Tidak Menerima Janda Pilihan Teruna

Assalamualaikum ustaz… Saya seorang pekerja kilang, bekerja sebagai technician. Masalah yang saya alami sekarang ini, saya telah bercinta dengan janda di kilang. Kerana terlalu akrab, saya telah beberapa kali melakukan maksiat. Disebabkan itu, saya menjadi lalai untuk solat, begitu juga dia. Kami selalu solat, tapi disebabkan hal ini, kami jarang solat. Saya dah bertekad untuk […]

Soal Jawab : Wajarkah Nikah Khitbah Tanpa Persediaan?

Assalamualaikum ustaz. Saya hendak meminta bantuan dan pandangan ustaz. Saya ada berkawan dengan seorang perempuan ini. Kami sudah berkawan hampir setahun. Kami selalu berhubung di antara satu sama lain. Sekarang, setelah saya mengetahui tentang nikah khitbah, saya rasa bersalah bila hendak berhubung dengannya, rasa bersalah atas perhubungan kami. Saya tidak lama lagi akan berhijrah sambung […]

Soal Jawab : Ibu Bapa Tak Berkenan Dengan Pilihan Hati

Assalamuailaikum ustaz.. Saya ada pertanyaan. Saya sudah berumur 24 tahun tinggal di KL dan dah tamat pengajian peringkat ijazah dengan keputusan yang cemerlang serta sudah menjadi penjawat awam sekarang ni. Saya berkawan dengan seorang lelaki yang muda setahun dari saya dan telah bekerja. Lelaki tersebut tinggal bersama keluarganya di Pasir Gudang, Johor dan bekerja di sana. Saya kenal […]

Soal Jawab : Dilema Bertunang Dengan Duda

Assalamualaikum. Di sini, saya ingin berkongsi kisah hidup saya dan inginkan pandangan daripada Ustaz Love. Saya seorang perempuan berumur 28 tahun dan belum berkahwin dan sentiasa gusar dengan isu jodoh ini. Walaupun saya mempunyai beberapa kenalan lelaki, namun saya tidak tertarik kepada mereka. Walaubagaimanapun, baru-baru ini saya telah bertemu dengan seorang lelaki yang berumur 31 […]

Soal Jawab : Majlis Dibatalkan Saat Akhir

Salam ustaz. Saya ingin memohon pendapat ustaz. Bakal suami saya membatalkan perkahwinan kami sehari sebelum majlis setelah 95% persiapan siap. Saya begitu kecewa kerana dia membatalkan hanya melalui telefon iaitu melalui abang iparnya kepada kakak saya. Sampai ke hari ini saya masih belum dapat penjelasan daripada beliau. Menurut kakaknya, ibunya tidak mengizinkan perkahwinan itu. Pada […]

Soal Jawab : Berkahwin Dengan Bunian

Ustaz, saya ingin bertanya perihal yang berkaitan dengan bunian. Perkara ini timbul dalam keluarga saya sendiri, iaitu mengenai adik perempuan saya yang berperangai agak aneh. Kami sekeluarga amat musykil apabila beliau menolak pinangan orang, sebaliknya mengaku sudah berkahwin dengan makhluk halus atau bunian. ~Alissa Justice.

Soal Jawab : Nikah Khitbah Untuk Mengawal Nafsu

Salam… Ustaz Love menerima komen daripada seseorang yang menamakan dirinya sebagai Shidi dalam entry berkaitan nikah khitbah. Pada mulanya, Ustaz Love berhasrat nak jawab di komen juga, tapi bila memandangkan ada isu2 berbangkit berkaitan nikah khitbah ini, maka Ustaz Love berhasrat nak menulisnya sebagai entry. Oleh kerana komennya agak panjang, Ustaz Love cuba untuk mengulasnya […]

Soal Jawab : Tunang Dirampas Ahli Keluarga

Salam… Ustaz Love menerima pertanyaan dari seorang hamba Allah.. “Saya ada ada sedikit masalah. Saya sendiri tidak pasti apa tujuan saya teks ustaz ini. Sama ada mahu berkongsi cerita, atau sekadar mahu lepaskan rasa berat di hati ini. 4 tahun lalu, saya telah pun bertunang dengan gadis pilihan sendiri. Entah dimana silapnya, tunang saya ini […]

Soal Jawab : Menerima Gadis Yang Tiada Dara

Salam… Ustaz Love menerima pertanyaan daripada seseorang yg memakai gelaran ‘lelaki ini’.. “Salam ustaz, Saya ada teman wanita yang saya sudi menerimanya untuk saya berkahwin dengannya. Tetapi, saya baru dapat tahu kebenaran terhadap zaman silam beliau bahawa beliau telah melakukan zina bersama lelaki dan berkemungkinan telah hilang dara dan telah dirogol oleh rakannya secara paksa […]

Soal Jawab : Berdoa Supaya Dapat Jodoh Tertentu Yang Diinginkan

Salam… Ustaz Love menerima pertanyaan daripada herm herm (ini nama samaran beliau).. “salam ustaz, bolehkah kite berdoa si pulan bin si pulan untuk dijadikan jodoh? bukankah jodoh sudah tertulis.. boleh ustaz ulas sikit, kepada org yg btol2 nak sgt kat someone ni… tak putus2 doa untuk dijodohkan dgn si pulan bin si pulan ni….. thank […]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Ustaz Love Menulis... © 2010 Frontier Theme