I Love Tamil Movie!!

Set Lego Yang Mesti Dibeli Kalau Ada Masa Tu!!

Teringat Masa Zaman Kegemilangan Dulu!!

muallaf

Soal Jawab : Islam Bukan Agama Bangsa

Assalamualaikum Ustaz, Saya ingin bertanya sebab saya seorang muallaf yang baru bertunang dan tunang saya anggap dia seorang Melayu dan tahu segalanya tentang Islam. Tapi apa yang saya tengok konsep dan teori dia tentang Islam bercanggah dari apa yang saya belajar dan tengok dalam al-Quran. Tunang saya seorang kaki media sosial dan paling aktif dalam […]

Soal Jawab : Perangkap Wanita

Assalamualaikum Ustaz Love.. Saya nak berkongsi masalah saya ni. Saya merupakan mualaf yang telah jauh menyimpang dari tujuan asal saya memeluk Islam. Dulu saya sebelum masuk Islam, saya tercari-cari siapa yang mampu bantu saya untuk memeluk Islam. Tetapi masa tu saya tak tahu bertanya pada siapa. Jakim, Jais, Perkim, Ikram semua tu saya tak kenal […]

Soal Jawab : Bimbingan Ibadah Buat Muallaf

Salam… Ustaz Love menerima pertanyaan daripada Daniel : “Salam ustaz.. nak tanya, aku ni muallaf lama dah.. tapi tak tau cara sembahyang. Selama aku jadi muallaf, xda bimbingan aku dapat, terjadi la segala dosa2 yang skeg aku menyesal skali.. aku nak buat solat taubat, tapi solat biasa pun xpandai cmne.. Ustaz ada idea x cara2 […]

Soal Jawab : Bantuan Sewa Rumah

Salam… Ustaz Love menerima pertanyaan daripada azeima : “Salam ustaz,ada sedikit kemusykilan…suami saya ada menyewakan rumah kepada 1 keluarga mualaf.Oleh kerana ketua keluarga tersebut sahaja yg bekerja dan gaji pula kecil beliau tidak mampu membayar sewa rumah tersebut yg telah tertunggak hampir 1 tahun lalu memohon bantuan dari JKM/ZAKAT.Semasa membuat permohonan beliau meminta suami saya […]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Ustaz Love Menulis... © 2010 Frontier Theme