I Love Tamil Movie!!

Set Lego Yang Mesti Dibeli Kalau Ada Masa Tu!!

Teringat Masa Zaman Kegemilangan Dulu!!

keluarga

Kasih Seorang Abang

Salam.. Sekarang jam menunjukkan 1.51 am. Saat ramai orang sedang melelapkan mata menikmati kurniaan Tuhan, Ustaz Love terasa ingin mencoretkan sesuatu buat panduan kita bersama. Maaf kerana telah lama menyepi, tetapi kembali dengan penulisan yang agak berat. Kita dikejutkan dengan peristiwa pembunuhan seorang lelaki oleh bakal adik iparnya hanya kerana beliau membongkarkan rahsia lelaki itu […]

Soal Jawab : Kekasih Duda Mat Saleh Tak Direstui Keluarga

Salam ustaz. Saya perempuan yang berusia 24 tahun. Saya berkeinginan untuk berkahwin dengan pasangan saya tapi setelah hampir setahun saya cuba memujuk ahli keluarga saya tentang hasrat saya ini gagal kerana pasangan saya itu foreigner yang telah bercerai dan mempunyai beberapa orang anak. Untuk pengetahuan, dia warga eropah yang sudah tinggal di Malaysia lebih 15 […]

Soal Jawab : Keluarga Tidak Menerima Janda Pilihan Teruna

Assalamualaikum ustaz… Saya seorang pekerja kilang, bekerja sebagai technician. Masalah yang saya alami sekarang ini, saya telah bercinta dengan janda di kilang. Kerana terlalu akrab, saya telah beberapa kali melakukan maksiat. Disebabkan itu, saya menjadi lalai untuk solat, begitu juga dia. Kami selalu solat, tapi disebabkan hal ini, kami jarang solat. Saya dah bertekad untuk […]

Soal Jawab : Ditolak Keluarga Mertua

Salam… Ustaz Love menerima pertanyaan daripada AIna E : “salam. ustaza..sy baru berkahwin 1 tahun. sy ada 2 org adik ipar perempuan yg lebih tua dripada sy. sy jd kakak ipar mereka krana sy berkahwin dgn abg sulung mereka. sy dapati dr hari pertama kami berkahwin, hubungn sy dan adik ipar perempuan tak pernah elok. […]

Merancang Keluarga Dengan Kondom

Salam… Topik ini mungkin agak tak munasabah bagi segelintir golongan. Namun Ustaz Love rasa nak teruskan juga memandangkan ada beberapa isu di sebaliknya.. Jadi, para pembaca dinasihatkan menggunakan budibicara sendiri dalam membaca entry ini. Kondom bukanlah sejenis rumah kediaman (singkatan kondominium adalah kondo, bukan kondom) tetapi sejenis alat macam getah yang digunakan untuk tujuan seksualiti. […]

Soal Jawab : Jauh Hati Dengan Keluarga

Salam… Ustaz Love menerima komen daripada seorang yang menggelarkan diri beliau sebagai Mawar : “Salam Ustaz. Nak tanya sikit, kami adik-beradik berselisih faham atas perkara kecik jer. Kami 6 beradik, keluarga kak ngah seperti tidak puas hati dengan kami. Anak-anak dia pun dah bersikap kurang ajar hingga keluar perkataan yg betul-betul membuatkan hati kami terluka […]

Soal Jawab : Bermaafan Sempena Raya

Salam… Ustaz Love menerima pertanyaan daripada sutera : “ustaz nak tanya, sblm tanya, sy ceritakan situasi dulu. mak suruh tanya ustaz love hehe seorg ayah menasihati anak2nya supaya berbaik2 dgn abg sulung, pergi beraya ke rmh, mcm org lain, beraya kunjung mengunjungi rmh adik beradik..tapi anak2nya berkeras tak nak..siap tinggikan suara & menjawab bhw tiada […]

Soal Jawab : Berdakwah Kepada Orang Lain, Keluarga Dilupakan

Salam.. Ustaz Love menerima pertanyaan daripada Ms. Gabanz : “Ustaz LOVE…. Mintak ustaz bg pendapat pasal kes ni…. Apa hukumnya kalau kita asyik berdakwah pd org tp pd masa yg cma salah seorang ahli keluarga yg telah tersasar jauh tidak pernah dipedulikan malah disisihkan lagi… Bukan nk membantu tp membiaqkan lg org tu jauh terbabas…. […]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Ustaz Love Menulis... © 2010 Frontier Theme