I Love Tamil Movie!!

Set Lego Yang Mesti Dibeli Kalau Ada Masa Tu!!

Teringat Masa Zaman Kegemilangan Dulu!!

ibu bapa

Soal Jawab : Kekasih Duda Mat Saleh Tak Direstui Keluarga

Salam ustaz. Saya perempuan yang berusia 24 tahun. Saya berkeinginan untuk berkahwin dengan pasangan saya tapi setelah hampir setahun saya cuba memujuk ahli keluarga saya tentang hasrat saya ini gagal kerana pasangan saya itu foreigner yang telah bercerai dan mempunyai beberapa orang anak. Untuk pengetahuan, dia warga eropah yang sudah tinggal di Malaysia lebih 15 […]

Soal Jawab : Wanita Bujang Untuk Lelaki Bujang

Assalamualaikum ustaz, Di sini saya ingin berkongsi tentang masalah saya dan ingin pandangan dan nasihat daripada ustaz. Saya seorang perempuan berumur 24 tahun dan belum berkahwin dan sentiasa gusar dengan soal kahwin ini. Saya adalah anak bongsu daripada 5 orang adik beradik, kakak dan abang saya semua sudah berumah tangga. Tetapi sebelum kakak dan abang […]

Soal Jawab : Ibu Bapa Tak Berkenan Dengan Pilihan Hati

Assalamuailaikum ustaz.. Saya ada pertanyaan. Saya sudah berumur 24 tahun tinggal di KL dan dah tamat pengajian peringkat ijazah dengan keputusan yang cemerlang serta sudah menjadi penjawat awam sekarang ni. Saya berkawan dengan seorang lelaki yang muda setahun dari saya dan telah bekerja. Lelaki tersebut tinggal bersama keluarganya di Pasir Gudang, Johor dan bekerja di sana. Saya kenal […]

Soal Jawab : Ibu Kurang Ajar Dengan Ayah

Mama sya sering memarahi sya namun bukn sya shja sebenarnya malahan ayh saya juga. mama sya pantang sekiranya ditegur mengenai sikpnya jika ditegur oleh ayh sya sendri ini menyebbkan ibubapa sya akn bergaduh hingga menyebbkan kadg kala ibu sya tekd mengmbil pisau untk mencbar ayh sya untk mmbunh ibu sya. ibu sya berlainan dgn perangai […]

Soal Jawab : Antara Suruhan Ibu Bapa Dan Janji Kekasih

Salam… Ustaz Love menerima pertanyaan daripada Angelo Piccolo : “Saya juga ada mengalami masalah ini, saya sudah tamat belajar di tingkatan 6 dan sedang menunggu keputusan peperiksaan, ibu bapa saya mahu saya melanjutkan pelajaran dan mereka mahu saya dahulukan belajar ini sebelum saya berkahwin… padahal saya sudah penat untuk belajar dan saya tidak mahu sambung […]

Musim ‘Penculikan’

Salam… Ustaz Love berasa sangat tergaru2 hati untuk menulis tentang perkara ini.. suatu masa dulu, Ustaz Love sangat aktif meletakkan iklan budak2 hilang, tapi kalau remaja hilang ni, rasanya Ustaz Love belum pernah letak iklan lagi. Satu je dalam fikiran Ustaz Love, budak2 tak pandai nak menipu.. jadi, kalau budak tu hilang, bermakna dia betul2 […]

Soal Jawab : Ibu Bapa Tak Merestui Hasrat Poligami

Salam… Ustaz Love menerima pertanyaan daripada seseorang bernama lia : “ustaz…saya nak tnya pendapat ustaz dan apa yang harus saya lakukan..saya bru berumur 19 tahun..saya berkawan dgan suami org dah hampir 4 tahun…saya menyesal apa yang telah terjadi..saya tergadai maruah saya untk dia..skrg dia nak kan saya jadi istri no 2…mak dan ayah saya x […]

Soal Jawab : Bermaafan Sempena Raya

Salam… Ustaz Love menerima pertanyaan daripada sutera : “ustaz nak tanya, sblm tanya, sy ceritakan situasi dulu. mak suruh tanya ustaz love hehe seorg ayah menasihati anak2nya supaya berbaik2 dgn abg sulung, pergi beraya ke rmh, mcm org lain, beraya kunjung mengunjungi rmh adik beradik..tapi anak2nya berkeras tak nak..siap tinggikan suara & menjawab bhw tiada […]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Ustaz Love Menulis... © 2010 Frontier Theme