I Love Tamil Movie!!

Set Lego Yang Mesti Dibeli Kalau Ada Masa Tu!!

Teringat Masa Zaman Kegemilangan Dulu!!

anak

Soal Jawab : Lari Dari Rumah Kerana Bencikan Ibu

Assalamualaikum ustaz love. Saya ada masalah keluarga yang buatkan saya rasa marah tak tentu pasal setiap kali saya berhadapan dengan ibubapa saya terutamanya ibu saya. Ibu saya sudah beberapa kali ‘kantoi’ curang oleh saya dan kemudiannya bapa saya tetapi kali ni saya tak dapat nak buat apa-apa kerana saya kesiankan bapa saya kerana perangai ibu […]

Soal Jawab : Dilema Bertunang Dengan Duda

Assalamualaikum. Di sini, saya ingin berkongsi kisah hidup saya dan inginkan pandangan daripada Ustaz Love. Saya seorang perempuan berumur 28 tahun dan belum berkahwin dan sentiasa gusar dengan isu jodoh ini. Walaupun saya mempunyai beberapa kenalan lelaki, namun saya tidak tertarik kepada mereka. Walaubagaimanapun, baru-baru ini saya telah bertemu dengan seorang lelaki yang berumur 31 […]

Soal Jawab : Ibu Kurang Ajar Dengan Ayah

Mama sya sering memarahi sya namun bukn sya shja sebenarnya malahan ayh saya juga. mama sya pantang sekiranya ditegur mengenai sikpnya jika ditegur oleh ayh sya sendri ini menyebbkan ibubapa sya akn bergaduh hingga menyebbkan kadg kala ibu sya tekd mengmbil pisau untk mencbar ayh sya untk mmbunh ibu sya. ibu sya berlainan dgn perangai […]

Soal Jawab : Terbaca Rahsia Silam Ibu

saya anak kedua drpd 4 org adk beradik saya. walaupun sya memiliki adik, namun secara amnya, sya tahu dia bukn adik kandung sya. kerana saya prnh membaca peti msj di dlm handphone ibu saya, seorg lelaki ‘tentera’ pernh menyatakan ” tolg jga ank ank I elok2 ye, I sayg U”. sya percaya itu bukn msj […]

Soal Jawab : Ibu Bapa Curang Antara Satu Sama Lain

assalamualaikum ustaz love, ini kali pertama sy membuka blog ustaz. sy berusia 18tahun,tetapi sudah banyak dugaan dan ujian sy lalui.sy tahu,sy masih muda tuk faham semua tentang isu rumah tangga.tapi,sy da lame bersabar dengan sikap mak dengan ayh sy.pada awal nya ayah sy curang dan kini mak sy pula curang. walau apa pun,ayh sy telah […]

Soal Jawab : Berhenti Makan Pil Perancang Tanpa Izin

salam ustaz, saya sudah hampir 3 thn menikah, dan selama 3 thn ini saya selalu makan pil perancang untuk mencegah kehamilan (ini kemahuan suami, kalau saya terasa ingin sangat jadi ibu…tapi suami berkeras agar saya tidak hamil) tidak ada masalah kesihatan, tidak ada masalah kewangan, ustaz berdosakah saya sekiranya saya sengaja untuk tidak lagi memakan […]

Soal Jawab : Trauma Didera Di Sekolah Berasrama

Assalamualaikum.  Ustaz anak saya mengalami trauma yg teruk di sekolah berasrama penuh awal tahun ni,dia tlh didera secara ‘mental touchere” oleh beberapa org senior. Anak saya menjadi takut utk kesekolah. Saya tlh menukarkan kesekolah yg lain tp hanya datang sehari sahaja, keesokannya dia tak mahu kesekolah. Puas saya memujuknya. Anak saya berumur 13 Thn. Harap […]

Soal Jawab : Suami Anak Emak

Salam, ustaz. suami sy mmg anak mak. kalo boleh tiap2 minggu nak balik kg jupe mak dia.nak balik kg sy hrp time raya je la.nak2 pulak sejak kedua2 org tua sy meninggal, lg liat la nak blik jengah adik2 sy kat sana. dah dekat 2 thn dia tak keja lps kena penyakit kulit. alasannya x […]

Soal Jawab : Tuntutan Hak Penjagaan Anak (Hadhanah)

Assalamualaikum… Ustaz sy nak bertanya tentang hak penjagaan anak. Arwah kakak saya ada meninggalkan seorang anak lelaki yg berusia 2 tahun. Sejak ketiadaan arwah ibu saya lah yg menguruskan anak arwah krn abg ipar sy stay di rumah saya dan sepanjang itu juga besan mak saya tdk pernah bertanya khabar akan cucunya namun hari ini […]

Soal Jawab : Kadar Nafkah Yang Sesuai Untuk Anak

Assalamualaikum ustaz, saya ingin mengajukan satu soalan. Harap ustaz dapat membantu. Saya bekerja dan suami saya bekerja sendiri. Pendapatannya buat masa sekarang adalah RM700.00 sebulan. Beliau mempunyai 3 orang anak bersama dengan bekas isterinya. Tiap-tiap bulan, suami saya akan membayar nafkah anak-anaknya dengan memasukkan ke dalam akaun isterinya sebanyak RM400.00 sebulan. Sekarang sudah masuk tahun […]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Ustaz Love Menulis... © 2010 Frontier Theme