I Love Tamil Movie!!

Set Lego Yang Mesti Dibeli Kalau Ada Masa Tu!!

Teringat Masa Zaman Kegemilangan Dulu!!

Month – March 2013

Awak Nak Saya Pandai Masak, Awak Kena Pandai Jadi Imam

Salam… Lain macam je tajuk kali ni.. maklum la, dah lama tak menulis buah fikiran sendiri. Ustaz Love kena berehat daripada menjawab soalan2 yang sangat mencabar minda. Dah lain macam je cara Ustaz Love jawab soalan akhir2 ni.. kiki.. Tajuk ni Ustaz Love reka sendiri. Takde kaitan dengan apa juga pengalaman hidup Ustaz Love. Cuma […]

Soal Jawab : Ibu Tiri Mendera Mental

salam.. ustaz, dah cuba utk syg ibu tiri sndri, tp syg sya dan rasa hormat sya dbalas dgn cacian dan hinaan. siap guna lama sosial lg nak kutuk kami 4 bradik, abg saya sampai berkecil hati dan keluar dr rumah. fkir juga mahu begitu, tp kerana ayah yg terlalu saya sayang, saya x mahu kecewakan […]

Soal Jawab : Teraniaya Kerana Dituduh Mencuri

Sy ingin bertanya,apakah hukumnya jika seseorg terinaya kerana dia di tuduh mencuri..dan dia sgt ingin membuktikan dirinya tidak bersalah tp tidak ada saksi dan bukti yg membantunya.dlm rasa kesedihan yg cuma rasa diri punya Allah sbg saksi dan dlm keadaan yg terdesak dimana rakan2 memaksanya mengaku atas kesalahannya dia cuma ada jln terakhir iaitu bersumpah […]

Soal Jawab : Terbaca Rahsia Silam Ibu

saya anak kedua drpd 4 org adk beradik saya. walaupun sya memiliki adik, namun secara amnya, sya tahu dia bukn adik kandung sya. kerana saya prnh membaca peti msj di dlm handphone ibu saya, seorg lelaki ‘tentera’ pernh menyatakan ” tolg jga ank ank I elok2 ye, I sayg U”. sya percaya itu bukn msj […]

Soal Jawab : Persoalan Sekufu

Assalamualaikum Ustaz, semoga sihat hendaknya… Saya harap ustaz ad jalan penyelesaian untuk masalah saya. Begini… Saya baru bekerja (lebih kurang dalam 4 bulan), jadi saya rasa sudah sampai masa untuk saya mengawan berkahwin. Kisahnya saya sudah berkenan dgn seorang gadis ni, kawan baik saya juga yang mana saya sudah mengenali beliau selama 4 tahun. Ok […]

Soal Jawab : Trauma Kematian Kekasih

Assalamualaikum ustaz, saya ada seorang kawan bernama sara (bkn nama sbnr) .Dua thun lepas sara ni ada kehilangan kawan nya juga bernama ahmad(bkn nama sebenar) meninggal akibat kemalangan . Masalah nya sekarang Sara selalu teringat pada arwah ahmad ni dan kadangkala dia seperti rasa arwah berada dekat dengan dia . Saban hari dia merasa sebegitu […]

Soal Jawab : Antara Keinginan Suami Dan Arahan Ayah

salam ustaz. sy seorg isteri dan telah berhenti kerja setelah melahirkan anak pertama setelah berbincg n mendpt persetujuan suami.niat asal sy ingn menyambung masters supaya dpt bertukar kerjaya yg sgt sibuk ketika itu kepada pekerjaan pensyarah setelah smbung blajar.namun setelah berhenti kerja,suami lebih suka sy menjadi surirumah dan tidak mengizinkan sy berkerja mahupun sambung belajar.alhamdulillah […]

Soal Jawab : Solat Di Masjid Atau Di Surau?

ustaz, dekat dgn taman perumahan saya, telah ada sebuah surau.lebih kurang 100 meter dari rumah..yg ni penuh lah dgn jiran2 saya 300 meter dari surau tu ada lak masjid. saya lebih suka pegi ke masjid..sebab kadang2 ada kuliah.. kalau dlm keaadaan mcm ni, yg mana perlu diutamakan, surau yg betul2 dekat dgn rumah atau masjid?pasal dua2 tu dekat […]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Ustaz Love Menulis... © 2010 Frontier Theme