I Love Tamil Movie!!

Set Lego Yang Mesti Dibeli Kalau Ada Masa Tu!!

Teringat Masa Zaman Kegemilangan Dulu!!

Ini Bukan Drama Swasta

Salam…

Video ini sungguh menyayat hati.. sesiapa yg lemah semangat diharapkan tak menontonnya, dikhuatiri kolam mata pecah disebabkan air yg berlumba2 nak keluar.. (T – T)

Inilah kisah masyarakat..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 Comments

Add a Comment
    1. sapa yang tak menangis bila dibuat mcm tu.. kalau betul nak tinggal, tinggal la kat tempat proper mcm rumah orang2 tua ke…

      1. Assalamualaikum ustaz, saya rasa ustaz harus post kan video http://www.youtube.com/watch?v=qErMK49TsW4&sns=fb di blog ustaz…
        sememangnya kita manusia mudah dan begitu cepat mentafsirkan sesuatu tanpa mengetahui cerita sebenarnya… lihatlah apa terjadi kepada amir bila semua orang berlumba-lumba menyebarkan cerita ini tanpa usul periksa.. beliau telah dibuang keje…
        mungkin kesilapan amir disini ialah beliau tidak berterus terang kepada pihak hotel yang beliau meninggalkan ibunya di situ kerana inginkan ada orang boleh tengok-tengokkan emak nya… tapi mungkin juga jika dia berterus terang pihak hotel tidak akan menerima mereka… kalau dia hantar ke rumah kebajikan pun, orang akan tuduh dia anak derhaka juga….

        1. Pada Ustaz Love, meletakkan ibu di rumah orang tua buat sementara waktu (sementara nak stabilkan kehidupan) itu lebih baik daripada meninggalkan terkontang-kanting di bilik hotel.. mungkin saudara boleh letakkan video itu di blog saudara.. sbb pada Ustaz Love, perbuatan anak itu terhadap ibunya sangat tidak boleh diterima.. tak kira siapa salah siapa betul dalam situasi ini, perbuatan meninggalkan ibu seorang diri di hotel itu sememangnya satu perbuatan yang buruk.

          WA

          1. Terima kasih atas jawapan yang ustaz beri. Apa yang saya ingin tekankan di sini ialah kita tidak sepatutnya membuat kesimpulana sendiri apabila mendengar sesuatu cerita. Apatah lagi menghebahkan pada orang ramai. Takut tindakan kita itu menjadi fitnah atau menjadi bebanan kepada pihak yang diceritakan. Tidak semua orang bernasib baik,setiap orang diuji dengan ujian yang berlainan.Kita tak berada di tempat Amir, kita tak tau apa masalah yang dihadapinya. Setiap orang ada pandangan berbeza dalam hal menjaga ibu tua dalam masa kita juga ada tuntutan untuk bekerja mencari nafkah. Berbeza pandangan tak mengapa, tapi jangan sampai pandangan kita menjadi beban/bencana kepada orang lain.

          2. bencana? bukankah dengan pendedahan media secara meluas, maka beliau telah kembali memohon ampun daripada ibunya selepas 4 hari meninggalkan org tua itu terkontang-kanting? dan bukankah selepas dibuang kerja, beliau telah mendapat kerja yg lebih baik, siap dengan rumah yg tak perlu bayar sewa selama setahun dan juga kereta?

            kisah ini bukan semata2 untuk mencari kesalahan dan keburukan org lain, sebaliknya supaya sama2 kita mengambil iktibar, bahawa kebahagiaan hidup seseorang itu banyak bergantung kepada doa dan keredhaan ibu bapa. Walaupun kita tak tahu secara detail kisah Si Tanggang, kita masih lagi mengambil kisah itu sebagai contoh teladan, bukanlah Tanggang itu yg difokuskan, sebaliknya watak anak derhaka itulah yang dijadikan sebagai fokus untuk diambil iktibar.

            Setiap orang itu ada ujiannya.. dan kisah ini boleh diambil sebagai iktibar bagaimana seseorang itu telah tersalah pertimbangan dalam menghadapi ujian. Biarlah satu kisah ini diambil iktibar bagi menyedarkan berjuta2 anak di luar sana.

            WA

  1. kesah ni boleh dijadikan iktibar…sgt2 ayu dan hiba tgk ibu tua ni menangis..
    sangat2 tersentuh bila bangsa lain tlg jagakan ibu tua ni tanpa ade rasa ‘berkira’..
    bagusla lepas 4 ari dpt kesan balik pemuda tu..tp senang2 je pulak dpt sumbangan mcm2..bole dpt,tp takde ke perintah mahkamah sbg denda di samping kene buat social service atau ape2 yg berkaitan..plg koman tu suh keje part time selama sebulan d hotel tersebut…
    nnt org lain buat ikut lak cth mcm ni sbb nak dpt keje,umah dan kete senang2..

    1. terima kasih juga kepada mereka2 yg prihatin kerana menyebarluaskan berita ini.. sekurang2nya, jadi asbab terbukanya hati org kaya untuk membantu org miskin.. dan harapnya, orang2 miskin dapat bersyukur dgn apa yg mereka ada..

Leave a Reply to Ustaz Love Cancel reply

Your email address will not be published.


CommentLuv badge

Ustaz Love Menulis... © 2010 Frontier Theme