I Love Tamil Movie!!

Set Lego Yang Mesti Dibeli Kalau Ada Masa Tu!!

Teringat Masa Zaman Kegemilangan Dulu!!

Al-Arqam : [Video] Mahukah Pemimpin al-Arqam Mendengar?

Salam…

Alhamdulillah, Allah masih lagi memberikan kesempatan buat Ustaz Love untuk meneruskan siri pendedahan kesesatan Ummu Jah dan akidah bekas pengikut al-Arqam. Ustaz Love telah dihujani dengan banyak komen2 yang menghentam, tetapi Ustaz Love tak kisah. Komen2 yang diberikan ada antaranya Ustaz Love tak approve, sbb Ustaz Love tak nak mereka2 ini memalukan diri mereka sendiri dengan komen2 yang takde asas.. dan mengelakkan terjadinya perbalahan, yg akhirnya melarikan fokus terhadap pendedahan yg sepatutnya lebih penting daripada menjawab komen2 yang tiada asas itu.

InsyaAllah, ia akan menjadi pemangkin semangat Ustaz Love untuk terus menyampaikan kebenaran akan kesesatan jemaah al-Arqam umumnya, dan Ummu Jah khususnya..

 

Sentimen ‘sepatutnya’ memang selalu dimainkan dalam meraih simpati masyarakat. ‘Sepatutnya’ itu selalu ditujukan kepada tindakan orang lain, sedangkan apakah yg ‘sepatutnya’ dilakukan oleh pemimpin2 al-Arqam apabila golongan alim ulamak dalam jemaah mereka spt arwah Ustaz Rosdi, Ustaz Mokhtar dll bertindak keluar daripada jemaah akibat tidak bersetuju dengan penyelewengan yang berlaku dalam al-Arqam?

‘Sepatutnya’ Abuya dan pemimpin2 al-Arqam mengadakan dialog dengan para ilmuan ini untuk mengetahui di mana sesatnya pegangan al-Arqam.. bukannya menabur fitnah ke atas mereka dengan pelbagai tohmahan, kutukan, umpatan dan kejian (yg tak sepatutnya keluar daripada mulut org2 yg berserban dan berjubah.. apatah lagi yg mengaku akan kesolehan amal2 mereka).

Itu kalau betul la nak mencari kebenaran.. Sebaliknya, kalau orang yg nak mempertahankan kesesatan, maka sudah tentu beliau akan menutup telinga daripada mendengar kebenaran2 ini.. Inilah gambarannya seperti yg dinyatakan oleh Allah akan golongan2 yg menutup pintu hati mereka daripada menerima kebenaran, seumpama binatang ternakan, bahkan lebih sesat daripada itu.. ada telinga, tak nak dengar kebenaran, ada mata tapi ditutup daripada melihat kebenaran.. mereka hanya percaya apa yg mereka nak percaya, tetapi bukan nak percaya apa yg ‘sepatutnya’ mereka percaya.

Bila Abuya mengaku beliau Pemuda Bani Tamim, dan Syeikh Suhaimi sebagai Imam Mahdi, maka golongan2 pentaksub ini nak percaya apa yg mereka nak percaya.. sedangkan, ‘sepatutnya’ mereka mengaji dan mengkaji sebelum terjebak lebih dalam dengan kesesatan pemimpin2 al-Arqam ini.

Sebab itu, mereka2 ini walaupun dah masuk I.S.A, tapi mereka masih lagi berpegang teguh dengan ajaran sesat tersebut.. Bukanlah disebabkan keyakinan, sebaliknya disebabkan ketaksuban.. keyakinan ini asasnya adalah kebenaran.. keyakinan ini adalah cahaya yg akan menghapuskan kegelapan.. sebaliknya, ketaksuban merupakan kegelapan yg memalapkan cahaya.. mereka menyangka bahawa itulah keyakinan, sebaliknya apa yg pasti, itulah dia ketaksuban..

Hanya orang2 yang punya keinginan untuk hidayah, akan memperolehi hidayah.. sebaliknya mereka yg berpura2 menerima hidayah (macam keadaan Abuya dan pemimpin2 mereka terutama Ummu Jah sewaktu dalam tahanan I.S.A – boleh rujuk buku Sdr. Zabidi Mohamed yg turut ditahan di bawah I.S.A), maka mereka2 ini akan terus tersesat dalam jalan ciptaan mereka sendiri.

Sebab itu kita tak perlu hairan dengan pemikiran2 mengarut mereka spt Kelab Taat Suami, Kelab Isteri Poligami, Seks Suci, Pelacur Kelas Atasan dsb.. semua pemikiran2 karut ini hadir daripada akidah yg tak betul. Bila kita bagitau, benda tu tak betul.. ubah la istilah tu.. tak boleh samakan isteri dengan pelacur dsb.. dan apa jawapan mereka? bolayan..

Sikap mereka ini dah menjadi darah daging sejak sekian lama.. jadi, tidaklah semudah itu untuk mereka ‘Setuju dan menyesal di atas kesesatan’ sekiranya dibenarkan berdialog dgn alim ulamak seperti dakwaan Ummu Jah itu..

WA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

18 Comments

Add a Comment
  1. ustaz tak yah risau ngan cercaan segala tu. saya tetappp menjadi pembaca setia ustaz bab pembongkaran arqam terkam ni. hehe

    sepatutnya laa kann…kakakaka

    1. insyaAllah.. mereka2 itu setakat berhujjah guna akal (spt yg diwariskan kepada Ummu Jah dan daripada Ummu Jah).. apatah lagi kalau akal dah tak waras.. nampak benar kesesatannya 😉

  2. Salam Ustaz….. saya hairan kenapa pengerusi majlis itu menyubut “RASULLULLAH SAIDINA ABUYA” saya yang salah dengar kah… atau saya yang salah dengar…KEPADA UMMU JAH BERTAUBATLAH Sebelum ALLAH menjemput pulang…. kerana azab amatlah…..sendiri mau ingat

    1. Salam zaza..

      Apa yg pengerusi tu sebut, bukanlah bermaksud beliau mengatakan Abuya tu adalah Rasulullah, sebaliknya ia adalah singkatakan kepada RSA (Rasulullah, Sayyidi dan Abuya) yang dikatakan roh mereka ini bergabung untuk mentadbir dunia.. kekarutan ini akan didedahkan dalam klip video akan datang 😉

    2. bukan saidina…. saidi… Lebih mudah RSA “Rasulullah, saidi sheikh as suhaimi dan Abuya”

  3. Ustaz..bleh x ustaz b’hntikan ape yg b’laku kt dunia ni.sperti kes zina,buang anak,kes penceraian dan s’bgainye.s’andainye ust mmpu.sbb tu Abuya buat kelab2 yg s’bgitu rupa.kalau org xphm.mcm tulah dia kata m’ngarut lah ape lah.sdngkn ustaz tntang ape yg ust sndiri xphm ape yg Abuya buat.

    1. Kalau mcm tu, abuya lagi hebat la daripada nabi, ye tak? Nabi pun tak mampu nak halang org drp berzina, bercerai dsb. Kira abuya ni dah tahap Tuhan la eh sampai boleh hentikan apa yg manusia lain tak mampu nak buat? Kihkih

      1. skurang-kurangnye org cuba m”nyelesaikan msalah..bkn mndatangkn prbalahan…itu sbb lah nabi tuhan datangkn utk sifat mnyelamatnye…kalau xde p”nyelamat…??mcmmne dunia..???

      2. s’kurang-kurangnye org cuba utk slesaikn msalah..bkn mndatangkn p’balahan…sbb itu tuhan dtgkn nabi sifat p’nyelamatnya..klau xde p’nyelamat mcmmne dunia pnuh kerosakan ..??

        1. ragut,bunuh,zina,rompak,rasuah..kalau xde p’nyelamat hancur lah dunia…mcm tu lah waktu zaman jahiliyah sebelum k’datangn Rasulullah..Abuya cbe utk slesaikan maslh..bkannye nk bawa k’rosakan..kalau ade org lain d’prsilakan.Abuya xprnah halang kalau ada orang yg nk m’ngaku yg dia kebenaran atau p’nyelamat..klau ada..sama2lah perjuangkn..bkan saling mnjatuhkan..

  4. Jd senang lah sye kate ustaz nie cpat b’tindak@melulu ble nk bkak k’salahan org.kalau ade crite tntang org cpat2 ustaz nk sebarkn..cbe ustaz bongkarkan k’salahan ustaz sendiri..sanggup x..??kalau ustaz rase dh mmpu brulah layak nk bukak crite atas dasar didikan..bkn atas dasar nafsu..bkak k’salahan org mmg la seronok..cbe kalau k’salahan kite terbongkar..soalan nie tnyelah diri..adakah kite sndiri bleh trima atau m’lenting..Abuya pernah ckap jngn rase diri kita ni mulia dan cpat m’nunjuk..kita tahu diri kita cmne.org xtahu bleh la kita sorok..kalau trbongkar..merana jiwa..

  5. Definasi taksub dan jemaah pun tak pandai nak jelaskan makna perkataan, masih berani berlindung di sebalik gelaran ustaz.

    Entah-entah makna sesat pun ustaz sendiri tak faham. Sebab itu sangat berani menuduh sana-sini.

    Kalau seseorang itu sangat kenal kelemahan dirinya, sudah tentu tak sempat nak mengata orang lain. Lebih-lebih lagi kepada bekas guru yang pernah memimpin dan mengajar dirinya. Makan minum pernah disediakan, tempat tinggal, transport, telekomunikasi, bahkan isteri juga disediakan sekali. Tentu rasa malu kerana banyak hutang budi pada orang berjasa. Sedangkan ilmu pun banyak dicedok dari minda-nya. (masing-masing tahu)

    Cukuplah apa yang kalian usahakan sampai hari ini. Berselindung di balik nama-nama samaran. Masing-masing tahu kenapa kalian semua keluar jemaah, dalam jemaah banyak bersantai mahupun bekerja?

    Bolehkah seorang murid menjadi pandai dengan gelak-ketawa, mengaibkan, dan mempamerkan keburukannya? Adakah teguran dibuat begitu rupa adalah mengikut sunnah Rasul SAW?

    Kalau tidak mengapa lakukan pada orang lain?

    1. itu je la modal org al-arqam ni.. dibutakan oleh ‘jasa’ sehingga tak nampak beza antara kebenaran dan kesesatan 😉

      1. Salam.

        Cayalah Ustaz..! Tapi kalau sesiapa biasa lihat cara mereka berhujjah di thread2 dan forum, pasti akan biasa. Mereka bukannya nak jawab persoalan, tetapi kan merendah2kan org yg menegur mereka. Banyak mazmmahlah, buruk akhlaklah, tak buat kerja Islamlah.

        Saya fikir dengan matinya Ust Ashaari akan terjawablah segala kekeliruan selama ini, bahawa DIA BUKAN PEMUDA BANI TAMIM TU (yg dlm hadis namanya pun Shuaib bin Salih). Fullstop, ingatkan taubat ramai2.

        Tetapi tidak. Dek kerana ego ke, malu ke, degil ke, tak mahu juga terima hakikat.

        Esok mati ummu jah esok, siapa pula nak jadi wasilah? Baik namakan siap2. Kang berebut dan singkir menyingkir pula, macam yg berlaku terhadap Tok Hashim, Hashim Jaafar, Mejar Abu Zar etc.

        Wassalam
        Din Taliban-sampai saya pun dia tuduh ex arqam !

  6. Ape punye blog la ni, bukannye bwa perpaduan, guna ‘title uSt Love’..malunye.. Padaa din-taliban ape yg ko hasad dengki ngn jemaah,ko ckp jela ko dah kene tendang lama.. Dgn sikap ko sendiri,pastu ko nk cerca2 org.. Ko tu patut sedar diri bro..

    1. madu tak boleh bersatu dengan racun.. sbb ia takkan menawarkan bisa racun itu, sebaliknya akan menjadi madu itu beracun dan merbahaya untuk dimakan.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


CommentLuv badge

Ustaz Love Menulis... © 2010 Frontier Theme