Kenapa Kebanyakan Penggemar Nasi Lemak Berbadan Besar??

Anda Memang Layak Untuk Mendapatkan Kereta Percuma!!

Kisah Cinta 20 Sen Yang Sangat Mengujakan!!

Mati Dalam Kemuliaan

Salam…

Petang tadi, terasa agak kelaparan.. sbb tak keluar gi lunch.. dok tunggu kontraktor touch-up opis.. Tapi, bila Allah dah tentukan ada rejeki, maka adalah ia.. Lepas Asar, kontraktor tu ajak gi minum.. kebetulan beliau seorang karkun (bukan kartun tau.. karkun ni bahasa Urdu.. bermaksud pekerja agama.. atau lebih mudah difahami dgn istilah ‘orang tabligh)..

Beliau bercerita pengalaman menghadiri perhimpunan tahunan tabligh sedunia di Tongi, Bangladesh.. Ustaz Love daripada dulu memang suka dengar karguzari (bahasa Urdu gak.. bermaksud laporan) jemaah yang keluar di jalan Allah ni.. macam2 cerita ada.. Astro pun tak bleh lawan.. hehe

Beliau bercerita tentang seorang buzruq (pun bahasa Urdu.. hehe.. bermaksud orang yang dah lama buat kerja dakwah tabligh ni).. Katanya, beliau menyaksikan sendiri bagaimana buzruq ini bangun pagi dan menunaikan solat tahajjud… tetapi, tak lama lepas tu, suasana agak kecoh.. rupa2nya, buzruq tadi meninggal dunia dalam keadaan bersujud..

Beliau meninggal dunia dalam 3 keadaan yang terbaik.. Iaitu ketika solat tahajjud (amalan wajib para anbia’), dalam keadaan sujud (waktu yg paling hampir antara manusia dgn Allah) dan di dalam masjid (tempat yg paling mulia di atas dunia).. Kalau boleh Ustaz Love tambah lagi, beliau meninggal dunia sewaktu keluar di jalan Allah..

Berapa banyak kemuliaan yang Allah berikan kepada hambaNya yang seorang itu… Ini merupakan salah satu kisah daripada beratus2 kisah yang tersimpan dalam usaha dakwah.. InsyaAllah, ada kelapangan nanti Ustaz Love akan ceritakan.. bukan kisah dongeng, tapi kisah benar yang mana kalau kita dengar atau baca, bisa menggetarkan jantung dan paru2.. lantas keghairahan untuk beramal itu akan hadir dengan tak disangka2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

16 Comments

Add a Comment
  1. subhanAllah..manisnya nikmat iman..semoga kita semua meninggal dalam husnul khotimah..amin. nice entry ustaz..time kasih..

    1. owh.. caliph pun ada member karkun gak ke? kalau ada masa lapang, skali skala gi la masjid seri petaling (sabtu malam ahad) dengar ceramah ;)

    1. terima kasih mama… Ustaz Love dah baca dah.. serentak itu, Ustaz Love buang segala mcm banner backlink.. risau gak kalu kena banned dgn google.. :D

        1. a’a.. Ustaz Love baca blog Mama Zharfan bagitau Nuffnang akan ban / blacklist yg guna kaedah sedut trafik camtu ;)

          1. backlinks tu menjadikan loading page berat.. bila dah buang, baru ringan sket blog Ustaz Love ;)

  2. salam ustaz…

    jom breakf dengan RGC….nakk
    ha,ah ustaz..backlink Daus? kena buang juge kerr?

    belom cukup amal yg nak dibawa bekal…..
    dan kalau sy pergi duluu (kan kan dah sedihh) …biarlah mati dalam kemuliaan…

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
Ustaz Love Menulis... © 2014 Frontier Theme

Switch to our mobile site


Active Search Resultswidgets,  tips, tutorials and SEO[Valid RSS]