I Love Tamil Movie!!

Set Lego Yang Mesti Dibeli Kalau Ada Masa Tu!!

Teringat Masa Zaman Kegemilangan Dulu!!

Tua Muda

Salam…

Dok belek2 gambar, terjumpa plak satu gambar ni… rasa macam nak menulis, tapi layan dulu cerita Jackie Chan… Layan Prosperity Burger… tersandar jap sebelum kembali ke kerusi blogger (cewahh)..

Ustaz Love pasti, ramai yg suka minum air ni… suka makan isinya…

Ustaz Love memang suka minum air kelapa muda ni… rasanya sangat menyegarkan… masa tgh panas, minum pula letak ais… dah habis airnya, makan plak isinya yg lemak2 tu…

Tapi, tak bleh nak minum selalu… Orang tua kata bleh lemahkan urat… tak pasti le betul ke tak…

Cumanya, harga kelapa muda sekarang dah makin tinggi.. sampaikan org tak sanggup nak tunggu kelapa tu jadi kelapa tua sbb harganya tinggi masa muda… Kelapa tua kurang sket harga…

Disebabkan kekurangan kelapa tua, maka harga kelapa parut dan santan sekarang ni dah meningkat sampai rm9 sekilo.. betul ke? Member Ustaz Love yg nak kawen bulan 2 ni bgtau susah nak cari kelapa tua sekarang… Kenduri memang perlukan banyak kelapa / santan untuk masakan…

Kebiasaannya kelapa tua yg gugur dulu ke bumi.. sekarang ni, kelapa muda tak sempat nak tua, dah dikait orang untuk dijual.. itu belum kira putik kelapa lagi.. sangat mudah nak gugur…

Manusia pun begitu juga la hakikatnya.. Kalau dulu, kita tengok banyak yang tua2 je meninggal, sekarang ni yg muda pun banyak yg mati muda… eksiden, kena bunuh, sakit jantung… yg baby2 pun ada gak musim2nya ramai yg meninggal.. sbb dibuang oleh emaknya yg belum bernikah…

Tak kira berapa pun usia kita, maut tak pernah memilihnya… Hukuman mati dah dijatuhkan oleh Allah kepada seluruh manusia, cuma kita je yg tak tahu bila nak dilaksanakannya…

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 Comments

Add a Comment
  1. kita sendiri pun belum tahu bila kita akan djemputNya. sang maut sentiasa ada mengintai kita.. entah2 petang nnti ke, esok lusa ke..wallahualam. sama2 bersedia utk bekalan di sana..insyaallah

    salam kenal;)

    1. kalau buat kenduri kat langat, bleh la amik santan kat langat… kalu kenduri kat johor, berapa plak nak bajet utk duit minyak, tol, sewa lori.. silap2 lagi mahal πŸ˜€

Leave a Reply

Your email address will not be published.


CommentLuv badge

Ustaz Love Menulis... © 2010 Frontier Theme