I Love Tamil Movie!!

Set Lego Yang Mesti Dibeli Kalau Ada Masa Tu!!

Teringat Masa Zaman Kegemilangan Dulu!!

Soal Jawab : Ustaz Love Memburukkan Rasulullah?

Salam…

Ini lagi kenyataan daripada mohd :

ustaz nmpknya menghina mushaf Fathimah?…saya tegaskan sekali lagi mushaf fathimah bukannya quran tp hanya sebanding dgnnya saja….stau pertanyaan saya,kenapa ahlul sunnah memburukkan Rasulullah saw?Kata ikut sunnah tp mengata padanya….tlg jelaskan…..

Ustaz Love tertanya2.. kenapa pemahaman mohd tak sama dgn ulamak besar Syiah spt al-Kulayni, Baqir Majlisi dll? beliau selalu menegaskan apa yg bertentangan dgn kenyataan ulamak2 besar tersebut…

Riwayat lain menyatakan bahawa al-Quran yg ada sekarang ini banyak tahrif (perubahan).. maknanya penyelewengan telah berlaku… dan al-Quran cetakan Arab Saudi ke, Malaysia ke… adalah al-Quran yg dikumpulkan oleh Saidina Abu Bakr dan Umar.. sehingga melalui proses pengumpulan pada zaman Uthman… jadi, bagaimana 2 org (Abu Bakr dan Umar) yang dihina dan dikutuk serta dikatakan kafir ini, diterima pengumpulan al-Quran daripada mereka? Adakah satu je sebabnya.. sebab golongan Syiah ini bertaqiyyah (berpura2 menerima al-Quran yg dibaca oleh golongan sunni)

Di dalam kitab Al-Kafi, jilid. 2, hal. 633, riwayat no. 23.

Muhammad bin Yahya, dari Muhammad bin Husein, dari Abdurrahman bin Abu Hasyim, dari Salim bin Salamah, mengatakan: seseorang membacakan pada Abu Abdullah dan saya mendengar huruf-huruf Al-Qur’an yang tidak seperti yang dibaca oleh orang banyak, lalu Abu Abdullah berkata: jangan baca dengan bacaan ini, bacalah Al-Qur’an seperti orang lain sampai datangnya Al Qaim, jika Al-Qaim ‘Alaihis salam telah datang, dia akan membaca Kitab Allah dengan benar, dan mengeluarkan mushaf yang ditulis oleh Ali Alaihissalam dan [Abu Abdullah] mengatakan:

Ali memperlihatkan Al-Qur’an itu pada manusia setelah selesai menuliskannya, dan berkata pada mereka: inilah kitab Allah seperti yang diturunkan oleh Allah pada Muhammad saw, telah aku kumpulkan menjadi satu jilid, lalu mereka berkata: kami juga memiliki kitab Al-Qur’an, kami tidak perlu Al-Qur’an yang kau bawa. Ali berkata: sungguh demi Allah kalian tidak akan melihatnya setelah hari ini, aku hanya memperlihatkannya pada kalian setelah selesai kukumpulkan, agar kalian membacanya.

Berkenaan dgn tuduhan Ustaz Love memburukkan Rasulullah, ini merupakan tuduhan liar dan tak berasas sama sekali.. Sebaliknya, golongan Syiah yg memburukkan Rasulullah.. dgn mendakwa Aisyah r.anha pelacur yg berzina..

“Sesungguhnya Aisyah berjaya mengumpulkan wang sebanyak empat puluh dinar dari hasil perzinaan, lalu dia membagi-bagikannya kepada orang-orang yang membenci Ali.”(Al-Hafidz Rajab Al-Barsi dalam kitabnya Masyariq Anwar Al-Yaqin, hal. 86, cet. Al-A’lami – Beirut)

Malah lebih teruk lagi, Syiah menampakkan seolah2 Rasulullah s.a.w. seorang lelaki yg dayus, iaitu dgn membiarkan Aisyah tidur dengan Ali dalam satu selimut :

“Al-Majlisi ketika ia mengemukakan suatu riwayat yang menyebutkan, bahwa Aisyah Radhiyallahu ‘anha dan Ali Radhiyallahu ‘anhu pernah tidur satu ranjang dan dalam satu selimut” (Bihar Al-Anwar, jilid XI, Daar Ihya’ At-Turats Al-Arabi – Beirut).

Riwayat selengkapnya ialah, Ali bercerita, “Aku berpergian bersama Rasulullah s.a.w. Baginda tidak membawa seorang pelayan pun selain aku. Dan beliau hanya membawa selembar selimut satu-satunya. Aisyah ikut bersama beliau. Beliau tidur dengan posisi diapit oleh Aisyah dan aku. Kami bertiga dalam satu selimut. Ketika bangun untuk melakukan shalat malam, beliau menurunkan selimut dengan tangannya dari bagian tengah antara aku dan Aisyah, sehingga selimut menyentuh alas yang ada di bawah kami.

Siapa sebenarnya yg menghina Rasulullah? tak lain tak bukan, golongan Syiah sendiri 😉

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

9 Comments

Add a Comment
  1. Saya rasa macam nak terkam (tapi tak tahu nak terkam siapa) bila baca perenggan yg syiah menuduh Aisyah r.a berzina. Celaka sungguh syiah ni!!

  2. Baru habis marathon artikel ustazlove pasala isu ni…teruk gak ustaz kena serang. Takpe ustaz, berani kerana benar. Kita merancang, Allah juga merancang. sesungguhnya perancangan Allah adalah sebaik2 perancangan. Apa yg penting, semakin hari semakin banyak duri tumbuh dalam daging rakyat Malaysia. pinjam link2 artikel ustaz untuk saya kongsi dengan sahabat pemikir

  3. Salam,
    nampak gayanya Syiah2 ni betul2 dah kena belit perabis, Yahudi pecah belahkan umat satu ketika dulu & inject ketakutan melalui ideologi politik pd satu fraction kecil akhirnya btul2 telah melahirkan puak yg sesat dan extreme shingga menolak kebenaran yg jelas..

    Malah terbaru terbukti syaitan dan golongan jin benar2 telah masuk ke dlm fraction yg gila mukjizat ni.. Lihat:

    http://www.youtube.com/watch?v=c0mmLojyiro

    sepertimana yg berlaku kpd penyesat2 Rasulullah Isa (a.s).

    Berentilah jadikan keberanian Hizbullah atau kedayusan Emirates sbg hujah, ini soal aqidah bukannya tampuk kepimpinan, entah2 hal ini pun dirancang Yahudi laknatullah,

    Smoga Allah menghancurkan Syiah yg mghina agama dan Rasul atas nama Ahlul Bait.. Amin!

    1. Memang pun.. itu je tujuan perpaduan yg diorg laung2kan.. supaya sekatan ke atas penyebaran dakyah Syiah akan dilupuskan.. dan Syiah bebas menyebarkan ajaran mereka di Malaysia atas nama Islam (sbb agama2 lain tak bebas untuk menyebarkan dakwah mereka kepada org Islam) 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published.


CommentLuv badge

Ustaz Love Menulis... © 2010 Frontier Theme