I Love Tamil Movie!!

Set Lego Yang Mesti Dibeli Kalau Ada Masa Tu!!

Teringat Masa Zaman Kegemilangan Dulu!!

Soal Jawab : Bukti Syiah Mengkafirkan Dan Menghalalkan Darah Sunni

Salam…

Ustaz Love menerima pertanyaan daripada Kak Anon (Anonymous).. sebenarnya, Ustaz Love rasa tak berapa best dgn komen daripada Kak Anon ni.. sbb beliau langsung tak meninggalkan tanda.. jadi tak tahu sapa yg memberi komen.. mungkin beliau tak nak bertanggungjawab dgn komen beliau..

Kata beliau :

“Salam,
Alhamdulillah dah jawab pun.

Harap jawab yang ini juga, orang beriman akan beri bukti: β€˜jika diteliti kitab2 karangan ulamak Syiah, mereka memang menganggap golongan sunni adalah kafir dan darahnya halal untuk dibunuh.. terbukti di negara2 spt Pakistan, malah di Iraq sendiri berlaku pembunuhan sunni (selepas kejatuhan Iraq)..’

Terima kasih.”

Baiklah… Ustaz Love akan memberikan buktinya…

1. Mullah Baqir Majlisi (dianggap penutup kepada Ulamak Hadis.. kira alim besar Syiah la ni) berkata : ““Ketahuilah, ungkapan lafaz syirik dan kufur kepada orang yang tidak beritikad dengan keimaman Ali dan para imam dari anak cucunya a.s. dan kelebihan mereka mengatasi orang lain menunjukkan mereka itu kekal di dalam neraka.” (Bihar al-Anwar jilid 23 halaman 390)

Ahlus Sunnah tidak beri’tiqad bahawa Imam itu adalah salah satu rukun Islam.. sebaliknya Syiah menganggap ianya daripada rukun Islam.. maka, sudah tentu Ahlus Sunnah mengingkari pendapat mereka.. maka jatuhlah syirik dan kufur (spt mana kenyataan ulamak besar mereka itu)

2. beliau menjelaskan lagi dalam halaman 391 kitab yg sama, jilid yg sama : ““Syi`ah Imamiyah sepakat tentang orang yang mengingkari imamah salah seorang imam dan membantah ketaatan yang diwajibkan Allah kepadanya (imam) sebagai kafir sesat yang selayaknya kekal di dalam neraka”.

3. “Daripada Daud bin Farqad, katanya aku bertanya kepada Abu Abdullah a.s.: Apakah hukumnya membunuh al-Nasibi- maksudnya ahli sunnah? Jawabnya: Halal darahnya, tetapi aku ingatkan engkau jika dapat hempapkan dinding atasnya atau engkau lemaskannya di dalam air maka lakukanlah supaya tidak dilihat oleh orang lain. Aku bertanya lagi: Apa pendapatmu tentang hartanya. Jawabnya: Binasakanlah apa sahaja yang engkau dapat lakukan.” (`Ilal al-Syara’i` halaman 601 cetakan Najaf)

Ini antara kenyataan yg menghalalkan darah ahlus sunnah..

4. “Harus membunuh mereka (Ahli Sunnah) dan harta-harta mereka adalah halal.” (al-Anwar al-Nu`maniyyah (2/307)

Ini kenyataan Ulamak Syiah bernama Nikmatullah Al-Jazairi… Bahkan ada lagi kenyataan2 yg sangat mengenjutkan terhadap ahlus sunnah :

5. ““Penjelasan tentang al-Nasibi (ahlus sunnah) dan keadaannya dapat dijelaskan dengan dua perkara berikut: Pertama, maksud al-nasibi mengikut dalam hadis-hadis adalah najis, dia lebih jahat daripada Yahudi, Nasrani dan Majusi malah dia adalah kafir, najis mengikut ijmak ulama Imamiyyah.” (al-Anwar al-Nu`maniyyah 2/306)

Mereka menganggap ahlus sunnah sebagai najis? Sedangkan ahlus sunnah pun tak pernah menganggap org bukan Islam sebagai najis…

6. ““Demi Allah wahai Abu Hamzah, sesungguhnya manusia itu, kesemuanya anak pelacur melainkan Syi`ah kita.” (ar-Raudhah : 431)

Ini kenyataan daripada Ulamak Besar Syiah juga iaitu al-Kulayni..

Ini adalah gambar peristiwa pembunuhan ulamak sunni di Pakistan.. dipercayai oleh puak Syiah :

Ustaz Love amik kat http://myquran.com

Walaupun mungkin ianya dilakukan oleh ekstrimis Syiah (pelampau), namun, kalau tidak ada fatwa kekafiran sunni dan halalnya darah sunni oleh Ulamak Besar Syiah, maka memang tak boleh disabitkan kepada Syiah… ini dah jelas2 Ulamak Besar mereka menyatakan sunni itu kafir dan darah serta harta mereka halal… ke, tak cukup lagi ‘bukti’ di atas? πŸ˜‰

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

33 Comments

Add a Comment
    1. org yg celik pasti akan nampak bila ada cahaya… org yg buta, mustahil akan nampak sekalipun disuluh cahaya πŸ˜€

  1. mohon yg mintak bukti tu datangkan bukti dia pulak…
    nih dah ada bukti guna kitab syiah sendiri…
    ke nak pakai kitab sunni plak kann…
    nanti kata bias plak…

    1. bukti? Syiah selalu menyelewengkan bukti… banyak pengaruh Syiah dlm cerita2 Islam yg kita pegang pada hari ni.. antaranya kisah Umar membunuh anak perempuannya πŸ˜€

      1. Syiah Ismailiyyah adalah golongan yang berpegang dengan prinsip Taqiyyah (sembunyikan) dan penipuan adalah perkara biasa dikalangan mereka. Banyak cerita karut marut mengenai sahabat yang mereka reka2kan termasuk kisah yang disebut oleh Ustaz Love.. nampak seperti sahabat tu seorang yang hebat tetapi dalam masa yang sama sebenarnya mereka nak rendahkan dan hina sahabat.

  2. bila sudah terlalu taksub…

    tapi extremis tu semua agama ade

    bila yang extremis tu ditaksubkan maka kata-kata extremis yang menyiompang dari jalan yg benar itu maka terjadilah semua ini

    bukan salah penganutnye,tapi salah extremis yg suka-suka menghalal dan mengharamkan apa-apa

    sapa entah yg pilih dia jadi penterjemah

    klau ikut,kita kena balik semula kpd ajaran sunnah dan quran

    tapi bila dendam kesumat itu ade, nak bwt cmne

    tapi salahkah berdendam?

    1. peringkat2 bawah Syiah ni takde dendam apa2 pun.. diorg banyak jenis ikut2 je.. sbb dlm syiah, bleh nikah mut’ah… bleh kawin cerai, kawin cerai.. diorg cuma menyalin balik dendam ulamak2 Syiah dulu dan sekarang πŸ˜€

    1. kalau tak copy paste, kita bentangkan dalil macam mana? Al-quran dan hadith tu la yang kita dok copy paste. Perkataan-perkataan ulamak yang bersandarkan Alquran dan hadith.. kalau bukan ni semua, dalil yang macam mana yang dikehendaki? ~oh ya, lupa pula.. syiah ni mana terima Alquran dan hadith.. bagi mereka Ali tu lah rasulullah bukan Nabi Muhammad.. πŸ™‚

      1. mereka tak mampu mendatangkan hujjah balas.. jadi, mereka menggunakan kaedah psikologi menimbulkan keraguan πŸ˜‰

  3. sesungghnya penerangan yg sgt2 mmberi kefahaman tntg syiah nih,..jadi jika ad lagi yg berkaitan syiah bolehlah buat penerangan dn kesinambungan drpada entri nih,..

    1. insyaAllah.. akan ada kesinambungannya.. sbb terlalu banyak kerosakan yg telah dibuat oleh golongan Syiah ini… tungguuu πŸ˜‰

    1. lebih kurang mcm tu la.. ada persamaan tak dgn Yahudi? Yahudi dianggap mulia dan boleh sesuka hati bunuh dan rampas harta org yg bukan Yahudi… πŸ˜€

  4. dah banyak para syuhada yg meninggal dunia setelah berdebat dgn ahli syiah…..kini syiah sudah makin meluas sehingga ke negara kita apa yang akan jadi jika dibiarkn…

    1. insyaAllah, patah tumbuh hilang berganti… apabila datang cahaya, kegelapan akan hilang πŸ˜‰

  5. sungguh tidak ku sangka..begini rupanya ajaran syiah ini…ingatkan mereka ni hanya lah berpegang kepada percaya pada Ali A.s sahaja tp ini dah melampau..menghalalkan darah Ahlul Sunnah..Nampaknya Ahlul Sunnah juga perlu mengeluarkan fatwa menyatakan darah mereka juga halal untuk diperangi…

    1. Ahlus Sunnah bukanlah pelampau seperti Syiah.. walaupun Syiah jelas kesesatannya, namun ulamak ahlus sunnah masih lagi menawarkan perdamaian dgn cara hikmah (cthnya memasukkan mazhab Ja’fari dan Zaidi dlm kitab fiqh sunni)… Tapi, disebabkan watak syiah yg memangnya pelampau agama, maka dimainkan2 ulamak2 tersebut (spt yg berlaku pada Syeikh Salim al-Bisyri)…

      cukuplah dgn fatwa kesesatan dan pengharaman mazhab Syiah.. dan juga penguatkuasaan drp Jabatan Agama… πŸ˜€

  6. dl pnh keje gan satu company big boss dia org libya…ari pertama msk keje dia tanye “awak syiah”..aku pun jawab la “sunni”…then dgr dia kt kat dia nye setiausaha jgn bg mk kat aku…kalo blh tekan dia sampai dia rs nak behenti dari sini coz aku org sunni bkn syiah…aku kj sn pun x lm 6 bln jer lps tu dpt keje yg lg bgs…rezeki allah yg bagi alhamdulillah…

  7. Syiah terpecah kepada beberapa mazhab. Bukanlah semua syiah itu kafir dan ekstrim. Syiah ialah golongan yang melebihkan Hazrat Ali R.anhu keatas sahabat2 yang lain. Syiah Ismailiyyah Isna asyar (12) adalah golongan syiah yang ekstrim dalam menlebihkan Hadhrat Ali R.anhu sehingga mengkafirkan sahabat2 yang lain termasuklah hazrat Aisyah R.anha Ummul Mukminin. Mereka ini dihukumkan KAFIR dan BUKAN ISLAM. Manakala syiah Zaidiyyah dan Ja’fariyyah tidak begitu dan mereka tidak dihukumkan sebagai kafir.

    1. Betul ke yang diterang kan oleh Ustaz Love? Sedang kan pada zaman Kerajaan Umaiyah & Abbasiyah, Pengikut-pengikut Ahlil Sunnah & Syiah Dibunuh & Disiksa Seperti yang berlaku pada Imam Syafie & Imam Ahmad Bin Hambal ( Imam Hambali )

      1. zaman itu zaman muktazilah.. ia juga satu fahaman yg menyeleweng.. sama juga kalau nak dibandingkan zaman Nazi Jerman.. Kristian dan Yahudi serta orang Islam pun dibunuh.. berbeza dari sudut sebab pembunuhan itu.. kalau nak lebih faham, adalah lebih baik dikaji tentang peperangan Iran dan Iraq serta yang terbaru kekejaman rejim Basyar Al-Asad terhadap golongan Sunni di Syria.

    2. sekalipun tidak dihukumkan kafir, tetapi asalnya masih lagi daripada syiah ajaran Abdullah bin Saba’.. bagaimana kita nak kata air paip daripada paip dapur itu bersih, dan air daripada paip bilik air itu tak bersih, sedangkan puncanya daripada tangki yg sama? πŸ˜‰

      1. kalu syiah ajak berdebat adakah kita perlu sahut?..sdngkan mereka sering berdebat mnggunakan kitab mereka…dn mereka sering menolak hadis kita D:

        1. cuba try google video debat Ahmed Deedat.. begitulah kaedah nak debat dgn Syiah ni, iaitu dengan mengambil dari sumber kitab mereka sendiri πŸ˜‰

Leave a Reply

Your email address will not be published.


CommentLuv badge

Ustaz Love Menulis... © 2010 Frontier Theme