I Love Tamil Movie!!

Set Lego Yang Mesti Dibeli Kalau Ada Masa Tu!!

Teringat Masa Zaman Kegemilangan Dulu!!

Apabila Jurunikah Bernikah

Salam…

Ustaz Love baru berborak dengan member tadi.. member ni muda lagi daripada Ustaz Love.. tapi, Ustaz Love bukan la tua sangat okeh.. umur tu angka je.. muka masih muda..

Beliau adalah jurunikah di kariah beliau.. dah beratus2 rasanya pasangan yg dinikahkan oleh beliau.. tapi, beliau sendiri masih bujang dan belum bernikah.. Ini menimbulkan polemik bagaimana jurunikah yg belum bernikah, tapi menikahkan orang.. hehe

Sebenarnya kat KL ni memang kekurangan jurunikah.. sbb banyak sangat penempatan baru dan persempadanan semula kawasan.. Begitu juga dengan pembinaan masjid2 baru.. menjadikan kariah semakin mengecil dan memerlukan jurunikah2 baru… Kebetulan member Ustaz Love ni imam.. jadi memang patut la beliau amik tauliah jurunikah..

Dalam Islam pun, takde larangan org bujang untuk menjadi jurunikah.. yg penting adalah mendapat tauliah kuasa daripada DYMM SPB YDP Agong selaku Ketua Agama Islam di Malaysia.. kalau ilmu tinggi pun, tapi takde tauliah ni, tetap takleh nak nikahkan orang..

Alhamdulillah, beliau akan menamatkan zaman solo beliau minggu depan.. sayangnya Ustaz Love tak dapat nak hadir masa tu.. kalu tak, bleh gak gempak2 beliau sket.. bagi ketar kepala lutut.. hehe

Ustaz Love mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan Selamat Pengantin Baru kepada beliau.. semoga berbahagia hingga ke syurga… “Barakallahu lahuma wa baraka alaihima wa jama’a bainahuma fi khair“..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 Comments

Add a Comment
  1. lar ustaz luv…klu x sy dh try masuk line tackle kawan ustaz tu..hu3..terlmbt le pulak..ustaz tlg la crikan jodoh tuk sy boleh??

  2. hahaha…ustaz2…wat lawak le pulak..keh3..takder la men2 je…sje menceriakan blog ustaz nie… πŸ˜‰

Leave a Reply

Your email address will not be published.


CommentLuv badge

Ustaz Love Menulis... © 2010 Frontier Theme