Mat Saleh Memang Suka La Idea Mengarut Macam Ni!!

Kasihnya Ibu Membawa Ke Syurga!!

Khas Untuk Para Gamers!!

Ubat Hati

Salam…

Entry sebelum ni Ustaz Love menimbulkan persoalan berkenaan hati yang mati… maka hati yang mati ini agak susah sebenarnya nak dihidupkan kembali… sangat memakan masa… apa pun, ianya tak mustahil kerana dengan izin Allah, semuanya boleh berlaku… Kerana Allah itu Muqallib al-Qulub (Yang Membolak- Balikkan Hati manusia)… bila2 masa je kalau Allah nak bagi hidayah, Allah boleh bagi.. begitu juga kalau Allah nak menariknya kembali…

Kali ini, Ustaz Love menceritakan ttg ubat kepada hati yang sakit…

Ustaz Love dah nak balik ni… Jadi hayatilah dulu lagu ni… Semoga dapat mencari dan menyediakan ubat hati ini… Sebelum hati kita ditimpa sakit…

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 Comments

Add a Comment
  1. hati nurani yg sakit susah nak sembuh, kanser hati pun susah nak sembuh..semua yg melibatkan hati boleh membunuh..membawa mati…arwah ayah me meniggal sbb kanser hati

    1. betul tu mama… sbb benda tak nampak ni, memang susah nak baiki… lagi mudah nak rawat kaki yang putus berbanding hati yg berkurap ;)

  2. Assalamu’alaikum ustaz. Kalau xsilap, ini kali ke-3 sy mnulis kpd ustaz utk mdapatkn pndapat, nasihat.

    Ustaz, hati sy kosong wktu ni. Sy perlukn nasihat yg boleh menenangkan dan mnguatkn hati sy. Sy ada urusan di suatu tempat, sudah hampir smnggu dan kbetulan, ibu sy baru mberitahu yg dia akn pergi ke rumah saudara pd hari ini. (Hari ini sy masih ‘dalam’ urusan tsebut) Jd sy maklumkn pd ibu sy yg sy xdpt bjumpanya di rumah saudara bkenaan krn urusan yg msh blumslesai. Ibu sy mbalas, “Kdg2, ank2 org lain snggup tnggalkn kerja, kawan2 utk bjumpa ibubapa sndiri”

    Boleh sy katakn, sy bkecil hati dgn kata2 ibu sy. Ustaz, utk makluman, baru 2 mnggu lps sy pulang ke kg bjumpa kluarga. Sy xpernah putus mngirimkn wang utk kperluan mereka wpun hakikatnya, sy tpaksa mngikat perut di kl ni. Sy sntiasa mlebihkn kluarga hgga sy tangguhkn plajaran, hngga teman lelaki sy ‘risau’ akn keadaan kami stelah bkahwin jika sy terus-terusan TERLALU m’utamakn kluarga.

    Andaipun sy tdk punya hal, sy perlukn rehat sy. Sy penat dgn kerja. Sy malah xpunya knderaan utk mmudahkn sy bgerak ke sana sini pd bila2 masa, sesukahati sy.

    Sy tahu Ustaz, syurga sy masih dbawah telapak kaki ibu sy. Sy jg tahu, bkn hrta yg ibubapa hrpkn dr anak2 tp phatian.

    Sy nk tahu, tidakkah sy yg bstatus ‘anak’ ini jg perlu dfahami dan dhormati. Bgitu mudahnya ibu sy mbandingkn sy dgn org lain yg punya klebihan masa, hrta dari org lain. Sy sedih. Sy mnangis saat mnulis ni Ustaz.. Bantulah sy dgn nasihat2 yg blh mnenangkn hati sy…

Leave a Reply

Your email address will not be published.


6 × two =

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

Ustaz Love Menulis... © 2014 Frontier Theme

Switch to our mobile site