I Love Tamil Movie!!

Set Lego Yang Mesti Dibeli Kalau Ada Masa Tu!!

Teringat Masa Zaman Kegemilangan Dulu!!

Iklan : Khasiat Herbal Oil

Salam. Masalah perut kerapkali menyebabkan seseorang berasa tidak selesa. Apatah lagi jika ia melibatkan masalah angin dan sembelit. Nak makan banyak pun tak lalu, sebab isi dalam perut tak keluar lagi. Nak duduk pun tak selesa, nak berdiri pun tak selesa. Hanya selepas proses pembuangan angin dan isinya berlaku saja, maka perut akan jadi selesa […]

Soal Jawab : Islam Bukan Agama Bangsa

Assalamualaikum Ustaz, Saya ingin bertanya sebab saya seorang muallaf yang baru bertunang dan tunang saya anggap dia seorang Melayu dan tahu segalanya tentang Islam. Tapi apa yang saya tengok konsep dan teori dia tentang Islam bercanggah dari apa yang saya belajar dan tengok dalam al-Quran. Tunang saya seorang kaki media sosial dan paling aktif dalam […]

Tagline Blog Ustaz Love Menulis, Tapi..

Salam.. Ini merupakan entry pertama dalam bulan terakhir untuk tahun ni. Kononnya bila dah cuti ni, banyak la masa untuk menulis. Sayangnya, ku sangkakan panas hingga ke petang, rupanya panas sampai ke malam. Semangat hilang entah ke mana. Soalan-soalan cuma mampu dibaca saja tanpa solusi untuk menjawabnya. Masa lapang dialihkan kepada aktiviti lain yang tidak […]

Hidupkan Siang, Matikan Malam

Salam. Nostalgia bila teringatkan zaman dulu-dulu, saat kita hanya memikirkan kegembiraan tanpa perlu serabut dengan tanggungjawab. Keluar main. Nak makan, balik rumah. Lepas tu keluar balik. Petang baru nampak muka kat rumah sebelum Maghrib. Aktiviti cuti dipenuhi dengan aktiviti fizikal. Main bola, main basikal, main kejar-kejar, main pondok-pondok, main cikgu-cikgu. Jarang masa dihabiskan di rumah. […]

Soal Jawab : Kesian Lelaki Itu!

Assalamualaikum ustaz, Saya berusia 30 tahun, belum berkahwin dan bekerja sebagai pramugari. Saya mempunyai seorang teman lelaki berusia 26 tahun. Kami tinggal serumah selama 3 tahun. Saya pernah terfikir nak berubah tapi selalu kalah dengan nafsu dan harapan nak berubah hilang. Tapi setelah pemergian arwah ayah, hati saya meronta-ronta untuk bertaubat, sebab saya kesiankan arwah […]

Soal Jawab : Syed dan Syarifah

Salam.. Ingin bertanya bagaimana pendapat ustaz, saya sangat cinta dan sayang pada seseorang dan dia pun sama sayangkan saya. Tapi baru-baru ini emaknya ada menyatakan ingin menjodohkan dia dengan saudara-maranya. Dia ni berketurunan syed dan sharifah, sedangkan saya tidak. Dia terpaksa terima kerana dia tak nak emaknya kecewa, walaupun hatinya terluka. Lagipun dia anak sulung. […]

Orang Gila Tenang Jiwanya

Salam. Pagi tadi Ustaz Love bersarapan di restoran mamak. Order makanan macam biasa sebab malas nak memikir. Asal perut kenyang, jalan. Selang satu meja, kelihatan seorang lelaki yang baru sampai duduk berseorangan sambil menyalakan sebatang rokok. Ustaz Love tak ambil port sangat sebab memang biasa orang merokok di restoran mamak. Cuma yang menjadikan Ustaz Love […]

Soal Jawab : Kekasih Duda Mat Saleh Tak Direstui Keluarga

Salam ustaz. Saya perempuan yang berusia 24 tahun. Saya berkeinginan untuk berkahwin dengan pasangan saya tapi setelah hampir setahun saya cuba memujuk ahli keluarga saya tentang hasrat saya ini gagal kerana pasangan saya itu foreigner yang telah bercerai dan mempunyai beberapa orang anak. Untuk pengetahuan, dia warga eropah yang sudah tinggal di Malaysia lebih 15 […]

Soal Jawab : Keluarga Tidak Menerima Janda Pilihan Teruna

Assalamualaikum ustaz… Saya seorang pekerja kilang, bekerja sebagai technician. Masalah yang saya alami sekarang ini, saya telah bercinta dengan janda di kilang. Kerana terlalu akrab, saya telah beberapa kali melakukan maksiat. Disebabkan itu, saya menjadi lalai untuk solat, begitu juga dia. Kami selalu solat, tapi disebabkan hal ini, kami jarang solat. Saya dah bertekad untuk […]

Soal Jawab : Lari Dari Rumah Kerana Bencikan Ibu

Assalamualaikum ustaz love. Saya ada masalah keluarga yang buatkan saya rasa marah tak tentu pasal setiap kali saya berhadapan dengan ibubapa saya terutamanya ibu saya. Ibu saya sudah beberapa kali ‘kantoi’ curang oleh saya dan kemudiannya bapa saya tetapi kali ni saya tak dapat nak buat apa-apa kerana saya kesiankan bapa saya kerana perangai ibu […]

Soal Jawab : Wanita Bujang Untuk Lelaki Bujang

Assalamualaikum ustaz, Di sini saya ingin berkongsi tentang masalah saya dan ingin pandangan dan nasihat daripada ustaz. Saya seorang perempuan berumur 24 tahun dan belum berkahwin dan sentiasa gusar dengan soal kahwin ini. Saya adalah anak bongsu daripada 5 orang adik beradik, kakak dan abang saya semua sudah berumah tangga. Tetapi sebelum kakak dan abang […]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Ustaz Love Menulis... © 2014 Frontier Theme